Khamis, April 19, 2018

KEDAI MENJUAL BAJU PANAS TERPAKAI 24 JAM

Nampaknya hari ni hari saya rajin mengemaskini blog! 🙂

Sebenarnya saya baru pulang dari membeli baju panas yang terpakai untuk ke Turki pada minggu hadapan. Dalam perjalanan pulang tadi, baju tersebut saya telah hantar ke kedai dobi untuk dicuci. 

Baju panas ni jika nak beli baru memanglah mahal harganya. Bagi golongan marhaen seperti saya dapat membeli baju panas yang terpakai tapi berkualiti tinggi sudah cukup baik.

Bagi anda yang tercari-cari di mana ingin mendapatkan baju-baju panas terpakai yang berkualiti tinggi eloklah berkunjung sebuah kedai yang terletak di Puchong. Kedai ini terletak di kawasan perumahan. Saya mendapat maklumat tentang kedai ini daripada salah satu group whatsapp saya yang mengatakan harga barangan di kedai ini sangat berpatutan. Malah, pemilik kedai ini, Encik Eri juga menjalankan kerja-kerja amal dengan menyalurkan sebahagiaan hasil jualannya ke Tabung Bantuan Syria. Beliau juga mengumpulkan pakaian-pakaian panas hasil sumbangan badan-badan NGO ke Syria untuk membantu rakyat dan saudara kita di sana yang dalam kesejukan. 

Pandangan di hadapan kedai En Eri
Encik Eri, tuan empunya kedai yang peramah dan murah hatt orangnya
Produk-produk yang terdapat dalam kedai ini diambil daripada UK. Encik Eri telah menjalankan perniagaan ini selama lebih 22 tahun. Uniknya, kedai Encik Eri ni beroperasi selama 24 jam, kerana menurut Encik Eri kadang kala terdapat pelanggan yang membuat persiapan terakhir untuk ke luar negara. Jadi, beliau sentiasa membuka peluang untuk pelanggan yang ingin mendapatkan barangan dan keperluan sebelum berangkat ke luar negara. Tetapi anda perlu call atau whatsapp dahulu sebelum ke sana. Encik Eri akan menunggu anda dengan layanan yang mesra.

Baju tebal yang labuh banyak dalam koleksi ini. Pakaian untuk kanak-kanak juga banyak!

Jaket tebal untuk musim sejuk



Ini alamat jika anda ingin berkunjung ke sana, tapi pastikan anda call atau whatsapp dulu tau!
Saya ke sana dengan hasrat ingin mencari baju yang sederhana tebal dan labuh memandangkan musim ini di Turki tidaklah terlalu sejuk. Cuaca lingkungan 20 ͦ C pada waktu siang dan paling sejuk di waktu malam 
9 ͦ  C. Saya dapat sehelai baju seperti yang saya inginkan dengan harga yang sangat berpatutan iaitu RM100. (Nanti saya cuba uploadkan gambar baju tu nanti). Saya dihadiahkan pula dengan sehelai mafla. 






Kasut musim winter juga banyak dijual di sini

Ini lagi koleksi kasut

Sebelum pulang, Encik Eri menghadiahkan kami 2 helai baju yang agak nipis yang menurutnya pelanggan kurang berminat lagi kepada baju tersebut. Wah! Gembiranya hati...dapat baju yang murah dan hadiah lagi.

Saya doakan semoga perniagaan Encik Eri berkembang maju dan beroleh keberkatan hidup di dunia dan akhirat.

"HIDUP DENGAN BERPANDUKAN ALQURAN DAN HADIS" Ummu Hakim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan