Rabu, Januari 06, 2010

Tahun Baru dengan Semangat Baru


Assalamualaikum. Agaknya belum terlewat jika saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Tahun 2010. Hari ini merupakan hari yang ke-6 kita berada di tahun baru ini. Pada 18 Disember 2009 yang lepas kita juga menyambut tahun baru hijrah 1431.

Saya selalu mendengar orang berbicara tentang azam baru yang perlu dipahatkan setiap menjelangnya tahun baru. Tetapi bagaimana dengan azam yang sudah terpahat setahun yang lalu? Adakah sudah tertunai? Jika sudah, baguslah...teruskan menanam azam baru agar dapat memberi motivasi dan perangsang supaya tahun ini menjadi tahun yang lebih gemilang dan berjaya.

Bak kata Rasul kita, terdapat 3 golongan manusia; golonga pertama adalah manusia yang celaka hidupnya iaitu manusia yang kehidupannya hari ini lebih buruk daripada semalam, manakala golongan ke-2 adalah manusia yang terpedaya iaitu manusia yang hari ini dan semalam sama sahaja dan golongan yang terakhir adalah golongan yang hari ini adalah lebih baik daripada hari semalam. So, jadilah orang dari kalangan golongan orang ke-3 ini Insya-Allah kita bakal melakar sejarah kegemilangan umat-umat yang terdahulu yang dapat dibanggakan oleh nabi kita nanti.
"HIDUP BIARLAH BERPANDUKAN ALQURAN DAN HADIS"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan